- HOME & OFFICE
- Náhradní plnění
Co je náhradní plnění?
Výhodné řešení pro firmy s více než 25 zaměstnanci, které nemohou splnit zákonnou povinnost přímo zaměstnat na každých 25 zaměstnanců minimálně 1 osobu se zdravotním postižením (OZP) a současně nechtějí platit povinný odvod do státního rozpočtu.
Nákupem produktů či služeb od dodavatelů, kteří zaměstnávají více než 50 % osob se zdravotním postižením (OZP), nahradíte svou nesplněnou zákonnou povinnost, vyřešíte svůj problém a současně podpoříte existující pracovní místa zdravotně postižených osob.
Náhradní plnění je praktické řešení pro náhradní zaměstnávání osob se zdravotním postižením a zároveň vyjádřením společenské solidarity v zaměstnaneckých vztazích na trhu práce směrem k ohrožené skupině osob se zdravotním postižením.
Kdo může poskytovat náhradní plnění?
Náhradní plnění je oprávněn poskytovat pouze dodavatel, zaměstnávající více než 50% osob se zdravotním postižením z celkového počtu svých zaměstnanců a má uzavřenu s Úřadem práce České republiky Dohodu o uznání za zaměstnavatele na chráněném trhu práce.
HOME & OFFICE s.r.o.
Jsme poskytovatelem náhradního plnění, zaměstnáváme více než 50% osob se zdravotním postižením, kteří u nás pracují mj. jako prodavači, skladníci a obchodní zástupci. Máme uzavřenu dohodu s Úřadem práce, který nás pravidelně pečlivě kontroluje.
Náhradní plnění poskytujeme, pokud:
- Máte uzavřenou dohodu o poskytnutí náhradního plnění na aktuální kalendářní rok
- Nakupujete u nás pravidelně a za běžné ceny
- Platíte za dodávky zboží v termínech splatnosti
Odběratelům, se kterými nemáme uzavřenou dohodu, nemůžeme, bohužel, náhradní plnění poskytnout.
Co získáte nákupem s náhradním plněním v roce 2021?
Pokud jste firma např. o 25 zaměstnancích, z nichž není ani jeden se zdravotním postižením (OZP), odvedete za rok 2021 povinně do státního rozpočtu za chybějícího OZP částku odpovídající 2,5 násobku průměrné měsíční mzdy v předchozím roce (34.611 Kč v r. 2020) tj. 86.527,50 Kč!
Nákupem zboží za běžné ceny, bez jakékoliv přirážky, v objemu 7násobku průměrné mzdy (7 x 34.611 = 242.277) Kč splníte náhradním plněním povinnost zaměstnat 1 OZP a ušetříte 86.527,50 Kč, které byste jinak museli povinně odvést!
Příklad firmy o 50 zaměstnancích:
Při případných 50 vašich zaměstnancích, z nichž není ani jeden se zdravotním postižením (OZP), odvedete povinně do státního rozpočtu 173.055 Kč, které byste ale ušetřili nákupem zboží či služeb v objemu 484.554 Kč za rok.
Evidence náhradního plnění (ENP) a maximální objem náhradního plnění
Poskytované náhradní plnění zadáváme do evidence náhradního plnění (ENP) elektronicky na portálu Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV). Do evidence se zadávají doklady do 30 dnů od jejich úhrady. Odběratel každý zaevidovaný doklad potvrzuje na základě mailu obdrženého z MPSV, čímž má kontrolu nad obdrženým náhradním plněním.
Nově je od 1. 10. 2017 stanoven maximální limit náhradního plnění, který může zaměstnavatel zaměstnávající více než 50% OZP poskytnout, a to ve výši 28 násobku průměrné měsíční mzdy za 1 OZP, což v roce 2021 dodavateli umožňuje poskytnout náhradní plnění v maximální výši 969.108 Kč za každého zaměstnaného pracovníka se zdravotním postižením.